2. Kultur og fritid
  3. Idrett
  4. Kom med innspill til utviklingen av Mosterøy idrettspark

Kom med innspill til utviklingen av Mosterøy idrettspark

Mosterøy idrettspark skal oppgraderes, og du kan komme med innspill

Stavanger kommune skal i gang med et større prosjekt rundt Mosterøy idrettspark. Tanken er at området rundt fotballbanen skal utvikles slik at alle, også de som ikke driver med organisert idrett, kan bruke området.

Slik gir du innspill

Det vil bli lagt ut et skjema der du kan komme med dine innspill til hva som bør være i idrettsparken.

I tillegg vil det avholdes et folkemøte på Mosterøy høsten 2025. Om du er nysgjerrig på prosjektet og har lyst til å snakke med prosjektlederne i kommunen kan du delta her. Det vil også være mulig å komme med innspill på dette møtet

Tre ulike områder

Det er totalt tre områder vi skal oppgradere. Disse tre områdene er merket i dette kartet

Kart over Mosterøy idrettspark som viser hvilke områder som skal oppgraderes

Område 1: Treningspark

I dette område planlegger vi å bygge en utendørs treningspark. Denne skal være åpen og tilgjengelig for alle, og skal brukes til enkel styrketrening og basisøvelser.

Vi ønsker innspill på hva slags apparater og utstyr du ønsker i treningsparken.

Område 2: Aktivitetspark

Dette området skal legge til rette for aktivitet for folk i alle aldre. Her skal du kunne drive egenorganisert aktivitet, og gjøre ting du syns er kjekt.

Kom med innspill til hva slags aktiviteter du ønsker på dette området.

Område 3: Sosialt aktivitetsområde (Nærmiljø)

Ved siden av de nye sandvolleyball og sandhåndballbanene ønsker vi å lage et område som skal brukes til sosial aktivitet. Hva mener du et slikt område bør ha?