1. Stavanger Business Region
  3. Impact Awards 2023
Den spiselige Byfest

Kobler etablert næringsliv mot oppstartsmiljøet

Bli med når Stavanger kommune sammen med Innovation Dock arrangerer historiens første Impact Awards 20. april. – En unik kobling mellom det etablerte og gründermiljøet, sier næringssjefen.
Publisert : 12.04.2023

Tre scener, over 30 innledere, et dryss av priser og 1 million kroner som kan vinnes. Dette er bakteppet når historiens første Impact Awards arrangeres på Tou Scene 20. april.

Næringslivet i regionen er godt rigget for å være med og løse de store utfordringene innen grønn omstilling. Vi tror at de store gjennombruddene, innovasjonen og disrupsjonen skjer i skjæringspunktet mellom etablert næringsliv og oppstartsmiljøet.

Tre ulike scener og fullt program

Derfor har Stavanger Business Region gått sammen med Innovation Dock om å skape en helt ny arena hvor vi kobler disse to verdenene. Vi skal løfte frem og promotere de organisasjonene og personene som lever for å gjøre en forskjell.

De tre ulike scenene er døpt «Transition Stage», «Startup Stage» og «Green Stage», og vil kjøre et parallelt program som besøkende kan plukke og mikse som de vil.

Regionen har et solid miljø for gründere

Anne Woie/Stavanger kommune

- Vår regions unike kompetanse fra 50 år med problemløsing fra energibransjen vil bidra til å løse globale utfordringer og åpne nye markeder for næringslivet. Vi har de siste årene utviklet et solid miljø for gründere i regionen, og i 2021 slo vi alle rekordter innen nyetableringer av bedrifter. Med Impact Awards får vi koblet det beste innen næringslivet, enten du har holdt på i 2 måneder eller 40 år, sier næringssjef Anne Woie.

- Innovation Dock har i snart 10 år bistått oppstartsselskaper i regionen. Vi har nå fått med solide partnere fra næringslivet hvor vi sammen skal lage en møteplass hvor de små treffer de store, og ideer og innovasjon kobles med utfordringene vi skal løse sammen. Impact Awards skal løfte frem og hedre både individene og selskapene som går foran og gjør en «impact», sier Pia Warland, daglig leder i Innovation Dock.

Les hele programmet

Impact Awards er støttet av aktører som Sparebanken Vest, Sopra Steria, UiS, Equinor og DNB.

Her kan du lese hele programmet og mer om Impact Awards: Program - Impact Awards

For mer informasjon, kontakt:

Maiken Ree, tlf 977 55 002