PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Talende web har to lesemoduser:

Pek og lytt

Når ikonet med fingeren på er markert, leser Talende Web opp teksten du peker på, samtidig som du får en visuell tilbakemelding.

Marker og lytt

Markere teksten og deretter klikk på play-knappen for å få den opplest

  1. Hjem
  2. Priser, betaling og innkreving
  3. Innkreving og inkasso
  4. Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Kort tekst

Få svar på det du lurer på om innkreving. Her får du oversikt over ofte stilte spørsmål og svar for rask hjelp. For full oversikt over din sak, inkludert betalingsinformasjon og frister, kan du logge inn på Min Innkreving

Hva er "Min innkreving"  

Min innkreving er vår selvbetjenings- og innsynsløsning hvor du blant annet kan betale kravet ditt, sjekke status, eller søke om en betalingsavtale. 

Jeg har betalt, men dere har ikke registrert min innbetaling  

Sjekk i din bank hvilket kontonummer du har betalt til. Har du betalt til kontonummer som tilhører vår fakturavdeling vil det kunne gå noen ekstra virkedager før innbetalingen blir registrert. Du kan også risikere at pengene blir sendt i retur.  

Får jeg ekstra gebyr etter at det er sendt varsel om inkasso? 

Ja, vi legger på et gebyr på kr 35 på varsel om inkasso og kr 140 når vi sender en betalingsoppfordring. 

Hva er forsinkelsesrenter?

Forsinkelsesrente er en prosentbasert kostnad som fastsettes av finansdepartementet hvert halvår, med virkning fra 1. januar og fra 1. juli. Forsinkelsesrenten løper fra dagen etter betalingsfrist og helt til kravet er betalt. For å unngå forsinkelsesrenter, må du betale regningen din innen betalingsfristen.

Trenger du en betalingsplan? 

Vi er her for å hjelpe deg. Du kan enkelt søke om en betalingsavtale på Min innkreving eller ta kontakt med oss! 

Er du uenig i kravet og ønsker å klage? 

Alle klager må sendes skriftlig.  

Har du betalingsvansker og trenger gjeldsrådgivning? 

Har du økonomiske problemer kan du ta kontakt med ditt lokale Nav-kontor på telefon 55 55 33 33, eller søke hjelp på NAVs sider om økonomi- og gjeldsrådgivning.

Jeg har en betalingsavtale, men klarer ikke å betale i tide

Dersom du ikke klarer å holde din avtale må du ta kontakt med oss. Send en e-post til innkreving@​stavanger.kommune.no. eller se kontaktinformasjon. 

Må jeg betale renter når jeg har en betalingsavtale?

Ja, du må betale forsinkelsesrenter. Se også satser og gebyr

Må jeg legge ved noe dokumentasjon når jeg søker?

Søker du om en kortere betalingsavtale trenger vi ingen dokumentasjon. 

Kontaktinformasjon

Egenbetaling og innkreving

Besøksadresse:

Olav Kyrres gate 23 4005 Stavanger

Telefon:
51 50 70 90
E-post:
innkreving@stavanger.kommune.no

 

Du kan også ta kontakt med oss ved å logge inn på Min innkreving.