3000 gratisbilletter delt ut på to timer
Innbyggere i Stavanger hentet ut rundt 60 billetter i minuttet fra Stavanger kommunes digitale løsning for gratis kollektivreiser mandag morgen, og det meldes om svært lite problemer.
Denne nyhetssaken er mer enn en måned gammel. Innholdet kan derfor være foreldet eller ikke oppdatert.
Gå til stavanger.kommune.no/nyheter for siste nytt.
– Leveringsprosenten på digitale billetter var 99,9 prosent, det vil si problemfri, forteller direktør Leidulf Skjørestad i Stavanger kommune.
– Noen få har hatt utfordringer med å registrere seg, andre forsøker å hente billetter før de har registrert seg, men det strømmer inn med positiv respons til kommunen, sier han.
På Kolumbus sitt kundesenter og i Innbyggerservice i Olav Kyrres gate bistår kommunens Innbyggerservice alle som trenger litt hjelp til å hente ned billetter til mobiltelefonen, eller å få gratisbillett inn på Kolumbus-kortet. Det var ingen stor pågang de første timene av gratisordningen, men den tok seg opp på formiddagen.
For de som ikke vil stå i kø, finn gjerne fram til en av de andre stedene for å få veiledning eller billetter på kortet.
Skjørestad understreker at de som ikke skal reise ennå – som kanskje nå skal på ferie – trygt kan vente med å hente ut gratis kollektivbillett til de kommer hjem til jobb og skoleestart.