3. Madlaveien

Endret kjøremønster på Madlaveien i sommer

Fra tirsdag kveld 4. juni blir det bare ett kjørefelt i hver retning på Madlaveien mellom Motorveien og Holbergsgate. Grunnen er at deler av veien må stenges fram til august på grunn av anleggsarbeid.

Klokka 20.00, 4. juni, stenges to kjørefelt på Madlaveien fra Motorveien til Holbergsgate. Bortsett fra tre uker i fellesferien, fra uke 28 til 30, vil det være et endret kjøremønster på denne strekningen denne sommeren.

– Etter planen er vi ferdige med arbeidet på Madlaveien innen 30. august, sier prosjektleder Mari Wigestrand i Stavanger kommune.

Bilde av nytt kjøremønster fra lyskrysset ved Holbergsgate
Slik blir det nye kjøremønsteret fra lyskrysset ved Holbergsgate i Madlaveien.

De to kjørefeltene må stenges fordi Stavanger kommune må fornye vann og avløpsrørene i Madlaveien.

– Vi må renovere ledningene nå på grunn av den dårlige tilstanden, samt at trafikkbelastningen på Madlaveien er mye lavere om sommeren, fortsetter hun.

Veiarbeid i sentrum

Det pågår en del arbeid som påvirker trafikken i Stavanger sentrum. I tillegg ble sommervågen og Skagenkaien åpnet for fotgjengere og syklister, og stengt for biltrafikk 16. mai.

– Det er mindre trafikk om sommeren, men jeg forstår at bilister kan bli frustrerte over at enda en vei blir stengt.

– Men alternativet hadde vært langt mer tidkrevende og kostbart, avslutter hun.

Sjekk hvor kommunen graver og bygger her.

Ansiktet til ung kvinne med lyst hår.

Mari Wigestrand

prosjektleder