Forus-planen på tilleggshøring

Hvordan skal framtidens Forus se ut? Kommunene har gjort noen endringer i den interkommunale kommunedelplanen for Forus, og styret har besluttet å sende planen ut på tilleggshøring. Det reviderte planforslaget åpner blant annet for å bygge tettere. Kjerneområdet Koppholen er endret, og noen rekreasjonsområder er tatt ut. Hovedmålene for planen står fast: Regionens viktigste næringsområde skal bli et triveligere og mer klimavennlig sted, og det skal bli lettere å komme seg fram til fots, med sykkel og buss.

Vis flere nyheter