- Alle lag og organisasjoner, som er registrert i Frivillighetsregisteret, kan søke om tilskudd til aktiviteter.
- Ideelle AS, sosiale entreprenører og lokale menigheter kan også søke.
-
Aktiviteten må være rettet mot innbyggerne i bydelen.
-
Søknadsfrist er 1. desember 2024
- Rapporteringsfrist er 1. desember 2024
Tilskudd fra bydelsutvalgene og kommunedelsutvalgene
Kort fortalt
Information in other languages
Hvem kan søke?
- Alle lag og organisasjoner, idrettslag, musikkorps, velforeninger, borettslag m.m. kan søke om tilskudd til aktiviteter. Disse må være registrert i Frivillighetsregisteret.
- Ideelle AS, sosiale entreprenører og lokale menigheter.
- Kommunale virksomheter kan ikke søke støtte til egen drift, men de kan søke på vegne av andre når de blir bedt om å hjelpe.
Ideelle AS og sosiale entreprenører skal legge ved sine vedtekter hvor organisasjonsform fremkommer.
Kriteriene for tilskuddsordningen
- Tiltak skal være åpne for innbyggerne i bydelen og bidra til gode hverdagsliv og nærmiljø.
- Faste aktiviteter som ildsjelpris, aktivitetsdag og diverse må søkes på.
- Hvis samme aktivitet gjennomføres i flere bydeler, kan det gis støtte til arrangement i hver bydel så lenge de andre kravene er oppfylt.
- Midlene lyses ut to ganger i året og maks. søkndsbeløp er
20 000 kr. - Støtten gis per organisasjon, ikke per tiltak.
Dette blir det ikke gitt støtte til
- 17. mai arrangement - dette søkes det til fra 17. mai-komiteen
- lønnsmidler til ordinær drift
- oppussing av lokaler
- FAU
- næringsdrivende
Slik kan du søke og rapportere
- Søknads- og rapporteringsfrist er 1. desember 2024.
- Neste søknads- og rapporteringsfrist blir 1. juni 2025.
- Søknaden og rapporten må inneholde budsjett for tiltaket.
- Du søker om tilskudd og rapporterer for siste tilskudd i en og samme søknad.
- Logg inn til søknads- og rapporteringsskjema:
Tilskudd fra bydelsutvalgene/kommunedelsutvalgene - rapport og søknad
Tilskudd til avis i bydelene
- Hver bydel har 94 450 kr øremerket avis i bydelen.
- Bydelsutvalgene/kommunedelsutvalgene behandler søknad om støtte til avis i samme sak som fordeling av tilskudd.
- Tilskuddsrammen er øremerket avis og informasjon i bydelen og kan ikke disponeres som ordinært tilskudd.
Retningslinjene for bydelsavisene:
- Bydelsavisen skal være en relevant informasjonskanal for innbyggerne i kommunedelen.
- Den skal bidra til lokal identitet og ha særlig vekt på nærmiljøutvikling, frivillighet og lokalt engasjement.
- Det gis kun støtte til én avis per bydel. Bydels-/kommunedelsutvalget vurderer hvem støtten gis til.
- Kommersielle aktører kan også søke om tilskudd.
- Tilskudd betinger at ett visst antall utgaver i året vederlagsfritt distribueres til innbyggerne i kommunedelen. Antallet tilpasses frekvens for den enkelte avis, men skal minimum være fire ganger i året (kvartalvis).
- Tilskuddsmottaker plikter å levere dokumentasjon som viser at tilskuddet er benyttet i tråd med formålet for tilskuddsordningen, eksempelvis i form av en rapport for driftsåret. Slik rapportering skal være mottatt før eventuelle nye tilskudd blir gitt
Trenger du hjelp?
Ta kontakt med saksbehandler i din kommunedel:
- Finnøy kommunedelsutvalg:
Rita Lindås, tlf. 51 91 29 44 - Rennesøy kommunedelsutvalg:
Tina Nådland, tlf. 51 72 02 21 - Hinna, Hundvåg, Storhaug og Tasta bydelsutvalg:
Olga Mortensen, tlf. 51 50 81 66 - Eiganes og Våland, Hillevåg og Madla og Kvernevik bydelsutvalg:
Jurgita Kristiansen, tlf. 51 91 24 84
Her kan du se oversikten over alle bydelsutvalgene og kommunedelsutvalgene i Stavanger kommune.
Finn frivilligsentralen i din bydel.
Kontaktinformasjon
Jurgita Kristiansen
rådgiver
tilskudd fra kommunedelsutvalgene
prosjekttilskudd til integreringsarbeid i regi av frivillige org.
- Mobil:
- 905 64 207
- Telefon:
- 51 91 24 84
- E-post:
- jurgita.kristiansen@stavanger.kommune.no
Olga Mortensen
rådgiver
tilskudd fra kommunedelsutvalgene
driftstilskudd til integreringsarbeid i regi av frivillige org.
- Telefon:
- 51 50 81 66
- E-post:
- olga.mortensen@stavanger.kommune.no