Hvordan kan jeg se mine regninger (faktura)?
Du kan se dine betalte og ubetalte regninger på Min Side og "mine fakturaer".
Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro eller eFaktura?
Du oppretter AvtaleGiro og eFaktura i din nettbank. Ta kontakt med din bank for mer informasjon. Med AvtaleGiro betales fakturaen automatisk ved forfall, mens eFaktura sikrer at fakturaen kommer kjapt frem og er ferdig utfylt. eFaktura må du godkjenne selv i nettbanken din. Les mer om betaling
Hvorfor er beløpet på regningen min høyere eller lavere enn forrige måned?
Det kan skyldes flere ting, men normalt på grunn av pris, tilleggstjenester eller endringer i bruk. For eksempel kan prisen for barnehage ha økt siden sist måneds regning. Kommunens priser justeres ofte årlig, eller etter det som står i avtalen du har inngått. Les mer om regningen din
Hva skjer hvis jeg ikke betaler regningen innen betalingsfrist?
Manglende betaling fører til purringer med gebyrer og forsinkelsesrenter. Ved fortsatt uteblitt betaling kan tjenesten bli sagt opp, og kravet kan sendes til innkreving.
Hvordan kan jeg endre til månedlig regning på kommunale gebyr?
På Min Side får du mye informasjon om boliger du eier, og finne muligheten til å endre til månedlig faktura. Se også ofte stilte spørsmål om kommunale gebyr.
Hvordan betaler jeg en regning fra utlandet?
Ved betaling fra utlandet trenger du IBAN-nummer og SWIFT/BIC-kode. Du finner IBAN og Bic nederst på regningen.
Du kan finne vår IBAN på Dnb sin IBAN kalkulator.
Hva gjør jeg hvis jeg har betalt for mye eller for lite?
- Har du betalt for mye vil det som er for mye betalt bli returnert til samme kontonummer som betaling kom fra.
- Har du andre ubetalte regninger, kan vi bruke for mye betalt til å dekke forfalte regninger.
- Har du betalt for lite må du betale det resterende beløpet snarest for å unngå purringer og gebyrer.
Har du spørsmål om dine inn- eller utbetalinger kan du ta kontakt med oss.
Jeg har sagt opp tjenesten, hvorfor mottar jeg regning?
Dette kan skyldes oppsigelsestid knyttet til tjenesten din eller utestående betalinger. Ta kontakt med de som leverer tjenesten for en nærmere forklaring og gjennomgang av regningen. En leverandør av tjeneste kan være barnehagen, sykehjemmet eller dagsenteret.