PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Talende web har to lesemoduser:

Pek og lytt

Når ikonet med fingeren på er markert, leser Talende Web opp teksten du peker på, samtidig som du får en visuell tilbakemelding.

Marker og lytt

Markere teksten og deretter klikk på play-knappen for å få den opplest

  1. Hjem
  2. Priser, betaling og innkreving
  3. Betale og se din regning
  4. Ofte stilte spørsmål om regninger fra Stavanger kommune

Ofte stilte spørsmål om regninger fra Stavanger kommune

KORT FORTALT

  • Finn svar på de vanligste spørsmålene om betaling av regninger til Stavanger kommune.
  • Sjekk ofte stilte spørsmål før du tar kontakt med oss - kanskje du finner svaret raskere her?

Lurer du på noe om kommunale gebyr? Les mer i våre ofte stilte spørsmål om kommunale gebyr.

Hvordan kan jeg se mine regninger (faktura)?

Du kan se dine betalte og ubetalte regninger på Min Side og "mine fakturaer". 

 

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro eller eFaktura?

Du oppretter AvtaleGiro og eFaktura i din nettbank. Ta kontakt med din bank for mer informasjon. Med AvtaleGiro betales fakturaen automatisk ved forfall, mens eFaktura sikrer at fakturaen kommer kjapt frem og er ferdig utfylt. eFaktura må du godkjenne selv i nettbanken din. Les mer om betaling

 

Hvorfor er beløpet på regningen min høyere eller lavere enn forrige måned?

Det kan skyldes flere ting, men normalt på grunn av pris, tilleggstjenester eller endringer i bruk. For eksempel kan prisen for barnehage ha økt siden sist måneds regning. Kommunens priser justeres ofte årlig, eller etter det som står i avtalen du har inngått. Les mer om regningen din

 

Hva skjer hvis jeg ikke betaler regningen innen betalingsfrist?

Manglende betaling fører til purringer med gebyrer og forsinkelsesrenter. Ved fortsatt uteblitt betaling kan tjenesten bli sagt opp, og kravet kan sendes til innkreving.

 

Hvordan kan jeg endre til månedlig regning på kommunale gebyr?

På Min Side får du mye informasjon om boliger du eier, og finne muligheten til å endre til månedlig faktura. Se også ofte stilte spørsmål om kommunale gebyr.

 

Hvordan betaler jeg en regning fra utlandet?

Ved betaling fra utlandet trenger du IBAN-nummer og SWIFT/BIC-kode. Du finner IBAN og Bic nederst på regningen.

Du kan finne vår IBAN på Dnb sin IBAN kalkulator.

 

Hva gjør jeg hvis jeg har betalt for mye eller for lite?

  • Har du betalt for mye vil det som er for mye betalt bli returnert til samme kontonummer som betaling kom fra.
  • Har du andre ubetalte regninger, kan vi bruke for mye betalt til å dekke forfalte regninger.
  • Har du betalt for lite må du betale det resterende beløpet snarest for å unngå purringer og gebyrer.

Har du spørsmål om dine inn- eller utbetalinger kan du ta kontakt med oss

 

Jeg har sagt opp tjenesten, hvorfor mottar jeg regning?

Dette kan skyldes oppsigelsestid knyttet til tjenesten din eller utestående betalinger. Ta kontakt med de som leverer tjenesten for en nærmere forklaring og gjennomgang av regningen. En leverandør av tjeneste kan være barnehagen, sykehjemmet eller dagsenteret.

Kontaktinformasjon

Innbyggerservice

Besøksadresse:

Olav Kyrres gate 23 4005 Stavanger

Telefon:
51 50 70 90
E-post:
innbyggerservice@stavanger.kommune.no

Du kan også ta kontakt med innbyggertorgene i Judabergveien 6 på Judaberg og i Asalveien 6 i Vikevåg. Telefonnummer er 51 50 70 90.