Se dine regninger
Få oversikt over dine regninger. Logg inn på Min side og gå til Mine fakturaer for å se ubetalte og betalte regninger fra Stavanger kommune. Her kan du også be om betalingsutsettelse før betalingsfrist.
Sjekk regningen
Regningen skal forklare hva du betaler for. I noen tilfeller kan regningen din se annerledes ut enn det du er vant med. Dette kan skje i forbindelse med en endring eller oppsigelse. Dette bør du sjekke:
- Kontonummer og beløp før du betaler.
- Har vi riktig adresse og navn på regningen?
Har du fått regningen på annen måte enn vanlig?
Dobbeltsjekk informasjonen før du betaler. Er du usikker på om regningen er riktig, anbefaler vi at du logger deg inn på Min side for å se regningen din. Husk at det er du som står som mottaker av regningen som må logge inn på tjenesten.
Kontakt oss
Finner du ikke en forklaring på hva regningen din gjelder, kan du sende en e-post til innbyggerservice@stavanger.kommune.no. Dette bidrar til raskere og mer presis behandling.
Endringer i beløp
Dersom det er økning i pris i tjenesten, vil du få en høyere regning. Har du betalt for lite eller fått en ny beregning, kan du oppleve å motta en ny eller høyere regning neste gang. Dette står forklart på regningen din.
Har du spørsmål om prisene eller selve beregningen, må du ta kontakt med leverandør av tjenesten, som for eksempel barnehagen, sykehjemmet eller dagsenteret. Du finner informasjon om priser for de ulike tjenesten på siden priser, avgifter og gebyr.
Endring av regningsmottaker
Vil du at andre enn deg selv skal motta regningen, kan du endre dette ved å sende en e-post til ut.faktura@stavanger.kommune.no. Endringen får kun virkning på nye regninger.
Skal regningen mottas av noen andre enn de som er juridisk ansvarlig for regningen, må vi ha skriftlig beskjed fra ny mottaker av regning. Trenger vi fullmakt, vil du bli informert når du tar kontakt.
Regning etter oppsigelse
Stavanger kommune har frister for oppsigelse av ulike tjenester. Dette kan føre til at du må betale for tjenesten i en periode etter oppsigelsen, avhengig av oppsigelsesfristen. Sjekk oppsigelsesvilkårene for tjenesten din for mer informasjon.
Feil i regningen
Oppdager du feil i regningen, som feil beløp eller tjenester du ikke har mottatt, må du ta kontakt med den som er ansvarlig for tjenesten som for eksempel barnehagen, sykehjemmet eller dagsenteret. Trenger du en utsettelse mens du venter på svar kan du utsette selv på min side eller ta kontakt med oss.
Betalingsfrister
Alle regninger har en betalingsfrist som må holdes for å unngå ekstra kostnader og videre innkreving.
Slik unngår du problemer med betalingsfrister:
- Sjekk betalingsfristen nøye.
- Bruk AvtaleGiro eller eFaktura for å unngå forsinkelser.
- Har du fått en påminnelse eller varsel om inkasso må du kontakte innkreving direkte for å ordne opp i betalingen. Les mer om innkreving
Betalingsutsettelse
Har du problemer med å betale innen fristen, kan du utsette betalingen. Ber du om betalingsutsettelse kan du få beregnet renter. Har du en aktiv avtalegiro eller eFaktura, må du selv sørge for å stanse eller utsette denne i banken din. Husk at kommunale gebyrer kan betales månedlig. Les mer om månedlig betaling av kommunale gebyr.
Søk innen betalingsfrist
- Utsett selv: Logg inn på Min side for å utsette betalingen i 30 dager.
- Lengre utsettelse: Kontakt oss på ut.faktura@stavanger.kommune.no.
- Du må be om utsettelse før betalingsfristen for å unngå at du får påminnelse eller varsel om inkasso.
Viktig! Har du allerede mottatt en påminnelse eller varsel, må du ta kontakt med innkreving i Stavanger kommune for å få betalingsutsettelse.