1. Stavanger2025
  3. Oilers + Stavanger 2025 = bursdagskamp

Oilers + Stavanger 2025 = bursdagskamp

Årets første puckdrop i DNB Arena markerer både ishockeyens sesongstart i regionen, og et spennende samarbeid mellom Oilers og Stavanger 2025.
Publisert : 11.10.2024
  • Når? Dørene åpner kl. 17.00. torsdag 19. september. Bli med på bursdagsfeiring med kake, korps og musikk fram kampstart kl. 18.30.
  • Hvem spiller?: Bursdagskamp Oilers VS Comet.
  • Gled deg til: premiere på ny versjon av Hjemmakamp-sangen, korps, kake, is og: hjemmakamp, selvfølgelig!
  • Finn en billett: Følg med i sosiale medier, både Stavanger 2025s og Oilers. Vi deler ut gavekort til Oilers-kamper i dagene før bursdagskampen.
  • Få bursdagsgave: Vær en av de første 150 som ankommer med sykkel, på beina eller i buss - og få bursdagsgave!

Plakat med Oilers-publikum og Stavanger 2025-logo

Neste år skal det feires: Oilers fyller 25 år, og Stavanger 900.

– 900-årsjubileet er et samlingspunkt for alle slags fantastiske folk, noe vi naturligvis vil feire i samarbeid med Oilers. Oilers unge historie står i fin kontrast til Stavangers 900 år som by, sier Lena Antonius, prosjektleder i Stavanger 2025.

Oilers er hele regionen sitt hockeylag. – Oilers gir tilhørighet og stolthet, og samler folk om en opplevelse, det er akkurat det et 900-årsjubileum skal gjøre, sier Antonius.

Samspill og inkludering

Oilers har lang tradisjon for inkludering og mangfold, blant annet med Superlaget for barn, ungdom og voksne med spesielle behov. Dette er verdier som vektlegges i jubileumssamarbeidet mellom Oilers og Stavanger 2025.

– Oilers-familien har jobbet fram gode verdier med samspill og inkludering, noe jeg er stolt over å dele når Stavanger samles til bursdagskamp. Det er mye spennende i vente som følge av samarbeidet, og jeg håper å se både nye og kjente fjes både på og av isen framover, sier Oilers majoritetseier Tore Christiansen.

Finn en billett!

I tillegg til en kamp som blir spennende nok i seg selv, er det flere overraskelser i vente før og under kampen. Publikum får en forsmak på jubileumsåret, bokstavelig talt.

Det blir blant annet premiere på den nye versjonen av Oilers’ klubbhymne Hjemmakamp. Inger Lise Hope og Eirik Zakariassen, begge lokale og kjent fra The Voice på TV 2, kommer i hallen for å synge sangen live, sammen med Showakademiet.

Oilers kvinner elite-lag

I 2025 skal enda flere publikummere bli kjent med Oilers herre- og kvinnelag. Følg med på sosiale medier i dagene før bursdagskampen. Da kan du nemlig finne og vinne gavekort på Oilers-billetter. Feststemningen fortsetter nemlig med flere jubileumsarrangementer som alle innbyggere fra hele regionen kan delta på.

– Vi gleder oss storveis til bursdagskamp!, sier Christiansen.

La bilen stå – få bursdagsgave

De 150 første som sykler, går eller reiser kollektivt til bursdagskampen får dessuten en fin Stavanger Oilers-gave.

Også i år arrangerer Stavanger kommune Mobilitetsuka fra 16. til 22. september. De som velger en miljøvennlig reisevei, kan knipse et bilde på vei til bursdagskampen og få en fin gave i belønning.

Prosjektleder Stavanger 2025, Lena Antonius

Lena Antonius