3. Skoler, barnehager og idrettsanlegg stenges

Skoler og barnehager stengt

Skoler og barnehager stenges fra og med fredag 13. mars. Tiltaket gjøres for å hindre spredning av koronavirus til utsatte grupper.

Kommunene har plikt til å opprettholde elevenes opplæringsrett. Det innebærer at skolene så langt det er mulig vil tilrettelegge for at elevene får et tilbud i perioden. Elever i stavangerskolen har Chromebook, og kommunikasjon mellom lærer og elev vil være basert på e-post og digitale plattformer.

For barn med store avlastningsbehov, vil kommunen gjøre individuelle vurderinger for å ivareta de aktuelle familiene.

Følg med på skolene og barnehagene sine hjemmesider

På skolenes og barnehagenes hjemmesider vil det fortløpende komme praktisk informasjon om hvordan barn og elever skal forholde seg til situasjonen.